Nejčastější závady na iPhone

30.05.2017

Poměrně často se nám tu množí dotazy na nejčastější závady u iPhone. Rozhodli jsme se proto o nich něco málo napsat. Samozřejmě záleží na tom jakému modelu se budeme věnovat. Každý z typů má svoje specifika. My jsme si zvolili modely iPhone 5s/6/6s, které si jsou v závadách podobny. Veškeré informace jsme konzultovali se servisem iPhone-eshop.cz, který se věnuje této problematice od počátku věku iPhonu z roku 2007. Nutno předem upozornit, že u těchto modelů se závadovosti v záruce pohybuje hluboko pod 5 procent. Proto se neděste nadpisem "NEJČASASTĚJŠÍ ZÁVADY IPHONE"


Je důležité rozlišit závadu způsobenou přímo (pád apod.) a závadu, která se objeví při klasickém užívání.

Telefony iPhone 5s jsou druhé v řadě, které mají tělo vyrobené ze slitiny hliníku avšak oproti modelu 5 je tato slitina přeci jenom pevnější. Ovšem ošoupání nebo odření to nikterak nepomůže. To je spíš, ale kosmetická záležitost.

Modely 5s/6/6s nejčastěji trpěl a trpí po čase nefunkčním nabíjecím konektorem, který je součástí celého spodního "docku". Většinou za to může utumovaný prach, který se hromadí v konektoru a jak uživatel nabíjí a nabíjí dochází díky k tomu k poškození vnitřních kontaktů. Ne vždy je průběžné čištění řešením, protože i při něm můžete vnitřní "dock" poškodit, případně i používáním neoriginálních kabelů, které "zmáčknou a deformují" kontakty a následně při použití originálních kabelů kabel s kontakty nedoléhá.

Druhou nejčastější závadou je vadná baterie. To je problém, který se čas od času objeví. I když má baterie od výrobce "garantováno" x počet nabíjecích cyklů, přesto může dojít k poklesu kapacity za neůměrnou dobu používání. Pozor toto není problém jen iPhone, ale všech chytrých telefonů. Leckdy konkurenční top modely jsou na tom ještě hůř. Nicméně na telefon jako celek je nejčastěji záruka 24 měsíců u podnikatelů 12 měsíců. Je možné, že při reklamaci zvláště u neautorizovaného prodejce Vám tento oznámí, že záruka je na baterii pouze 6 měsíců. Prosím pěkně je to nesmysl. Nebojte se s touto závadou zajít do servisu, který poskytuje i záruční podporu, pokud máte přístroj v záruce neváhejte. Oprava/výměna trvá cca 20 minut samozřejmě záleží na přístupu servisu a na jeho obsazenosti. Musíte bohužel i počítat se zákonnou lhůtou 30 dní, ale to se ve většině případů neděje. Nehledě na to, že pokud APPLE zjistí výrobní problém upozorní své zákazníky na možnost záruční výměny a to i v případě, že telefon je již po záruce. Naposledy to byl iPhone 6s vyrobený v určitém časovém rozmezí.


Dalším problémem bývají nefunkční tlačítka na hlasitost nebo na zapínání a vypínání. Toto se objevuje po opravdu delším používání, ale není to pravidlem. Bohužel zde se musí vyměnit celý flex kabel na kterém jsou obsaženy všechny zmíněné spínače. Tento problém Vás může potkat již po záruce, což je nejčastější.

Neduhem bývá i prach, který se někdy může dostat na čočku foťáku, zde doporučujeme nechat pročistit. Projevuje se špatným ostřením , nebo jakoby "špinavou" fotkou, ale pozor může se i jednat o vadný foto - modul. Diagnostiku tohoto problému Vám v každém servisu zjistí na počkání. Tento problém se objevuje tam, kde je v horní části byť i mírně odlepen plastový rámeček od LCD a SKLA.

Méně častá závada, které se objevuje po záruce bývá vadné tlačítko "HOME BUTTON", nemluvíme o touch ID, ale o funkci tlačítka jako takového. Časem u něj dochází k "uchození" kontaktu a promačkání "pryžového cecíčku" jak to nazval technik Mirek. Tlačítko se dá bez problému vyměnit, ovšem musíte oželet následně funkci otisku. (neplatí u záručních oprav). Posledním mega strašákem je vadné podsvícení displaye (pozor děje se zřídka a vždy po záruce) Tam se bohužel už musí zasahovat do základní desky a mění se konektory a SMD součástky. K tomuto dochází většinou tam, kde telefon už má něco za sebou třeba pár pádů :). Zde je oprava pak nákladnější a záleží na modelu, který to potkalo a pak na Vašem rozhodnutí zda-li do toho investovat. Ovšem i na takový zásah se dává záruka. Oprava podsvícení bohužel není na počkání. Jakmile se zasahuje do desky musí se přístroj pak pořádně otestovat. Což zabere třeba i 5 pracovních dní. Ale co by jsme si na našeho mazla nepočkali, když bude pak dál sloužit.

V článku jsme záměrně nehovořili o rozbitých LCD, "prohlých a namlácených" tělech iPhonů apod. To je na extra článek, nehledě na to, že takové hrůzičky jdou ruku v ruce s dalšími závadami, které se mohou po takovém pádu objevit.

Doufáme, že jsme Vás "uklidnily" :) , že ten problém, který máte Vy mohou mít i jiní. Každopádně pokud by jste potřebovali radu doporučuji iPhone-eshop.cz pánové Vám rádi poradí a případně i servisují.

Tomáš


K vizuálnímu členění textu slouží obrázkové sekce

Kromě nadpisů vám s členěním textu na správných místech pomohou i obrázkové sekce. Jednotlivé odstavce vašeho článku oddělte obrázky, které vhodně doplní obsah.

And you can also use blockquote formatting to cite some wise words.

Ea commodi consequatur quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur at vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky